SCIENCECUP start met twaalf innovatie partners

En legt de link tussen technische innovators, investeerders en het (inter)nationale bedrijfsleven

14 JANUARI 2016, ROTTERDAM
Samenvatting
SCIENCECUP tekende onlangs haar twaalfde partnercontract, hiermee heeft het nieuwe Nederlandse platform voldoende kennis in huis gehaald om innovatieve, technische start-ups te kunnen ondersteunen. SCIENCECUP faciliteert jaarlijks 200 beginnende innovators met kennis, ervaring en kapitaal om van een goed idee een werkend prototype te maken met groeipotentie voor de (inter)nationale markt.

Rotterdam, 14 januari 2016 - SCIENCECUP tekende onlangs haar twaalfde partnercontract, hiermee heeft het nieuwe Nederlandse platform voldoende kennis in huis gehaald om innovatieve, technische start-ups te kunnen ondersteunen. SCIENCECUP faciliteert jaarlijks 200 beginnende innovators met kennis, ervaring en kapitaal om van een goed idee een werkend prototype te maken met groeipotentie voor de (inter)nationale markt.

Per jaar stranden honderden innovators met een goed idee omdat zij geen geld hebben voor een werkend prototype. En dat terwijl er tientallen investeerders en organisaties zijn die graag investeren in kansrijke initiatieven. De rendementen zijn veelal gunstig en daarbij is het voor investerende organisaties interessant om talent vroegtijdig in huis te halen.

SCIENCECUP slaat een brug tussen innovatieve ideeën, investeerders en het bedrijfsleven. Frederic Marcillaud, Founder & CEO van SCIENCECUP:“Investeerders kunnen via ons platform tegelijkertijd in meerdere start-ups investeren. Zo spreiden wij risico en vergroten de kans op een uitgebalanceerd rendement.Daarnaast brengen wij innovators in contact met verschillende bedrijven die graag vroegtijdig willen investeren in talent en samen willen werken aan specifieke vraagstukken. Dit heeft twee voordelen, ideeën kunnen worden uitgewerkt en bedrijven blijven in ontwikkeling zonder onnodig risico te lopen”.

Het platform begeleidt technische start-ups in drie fases

  1. Allereerst stelt SCIENCECUP geld en kennis beschikbaar om ideeën om te zetten in werkbare en handelbare prototypes. De levensvatbaarheid van een idee wordt zowel technisch, financieel als commercieel aan de markt getoetst.
  2. Daarna maakt SCIENCECUP van een starter een professionele organisatie met behulp van kennis, ervaring en financiën. Organisatorisch, financieel, juridisch en fiscaal wordt de organisatie in deze fase klaar gemaakt voor productie en groei.
  3. Ten slotte kan SCIENCECUP de verkoop en distributie van het product ondersteunen. Dit doet SCIENCECUP bijvoorbeeld met behulp van een netwerk aan innovatie partners die het product in binnen- en buitenland introduceren.

Eén van de opgetekende innovatie partners is Golden Egg Check, een online applicatie voor ondernemers om hun propositie in te bouwen, delen en beoordelen. Jaap Beernink, Co-founder van Golden Egg Check: “In onze software staan de criteria van investeerders centraal om proposities te beoordelen op potentie en haalbaarheid. Kan dit idee een groot succes worden, maar weet je ook welke stappen daar voor nodig zijn? Alle initiatieven die op het SCIENCECUP platform binnenkomen worden hierop getoetst. Vervolgens kan de innovator heel gericht aan de slag om zijn idee te ontwikkelen, waarbij gebruik kan worden gemaakt van de online community met de coaches, innovatie partners en investeerders die bij SCIENCECUP zijn aangesloten. Het is namelijk onze ervaring dat het benutten van kennis in het netwerk essentieel is in de vroege fase van innovatie."

SCIENCECUP wil op jaarbasis 200 kansrijke start-ups verder helpen. Marcillaud concludeert: “SCIENCECUP is echter meer. Naast een verbindend platform is het ook een kenniscentrum met zicht op nieuwe ideeën en trends die de Nederlandse economie maar ook (grote) internationale organisaties naar een hoger niveau kan tillen”.

----
Over SCIENCECUP
SCIENCECUP begeleidt innovators van een goed idee tot een goed product. Dagelijks valideren wij concepten en ondersteunen innovators met technisch, organisatorisch, commercieel, financieel, juridisch en fiscaal advies. Daarna brengen wij bedenkers van goede ideeën in contact met onze kennispartners en makerspaces. Wij geloven in no-nonsense begeleiding en bieden een team met kennis, financiële middelen, ervaring en last but not least, een groot netwerk. Zo zorgen wij samen dat een goed idee zich ontpopt tot een goed product.

Afbeeldingen
Video's
Documenten
Contactpersonen
Download PDF
Download PDF
Over Splend

Marketing, communicatie, PR en design. Goede producten, diensten of sterke concepten verdienen de juiste boodschap om te kunnen worden omarmd door de markt. Wij behoren tot de nieuwe generatie IT-ers en zien de wereld snel veranderen. Neem contact met ons op en laat je inspireren.

berichten